Kořeny společnosti Suzuki sahají až do roku 1909, kdy Michio Suzuki ve svém rodném městě Hamamatsu založil dílnu na výrobu tkalcovských stavů. Toto umístění není náhodné, Hamamatsu je největším městem historického regionu Enshu, který je odjakživa japonským centrem inovací.
Díky příznivému klimatu a rozvinutému zemědělství se v regionu Enshu už od středověku dařilo pokročilým řemeslným postupům.
Tkalcovské stavy Suzuki byly proslulé technickými inovacemi, které usnadňovaly a zrychlovaly práci. Michio Suzuki na základě podnětů od svých zákazníků postupně získal tři patenty a na 120 průmyslově chráněných inovací. Jeho heslem bylo: „Když zákazník něco potřebuje, musíme udělat vše pro to, abychom naplnili jeho potřeby.“ Tento princip společnost Suzuki vyznává dodnes.
V roce 1920 byla založena akciová společnost Suzuki Loom Manufacturing Company. Zakladatel Michio Suzuki tím podnikl zásadní krok pro budoucí expanzi, když svoji dílnu na výrobu tkalcovských stavů transformoval na obchodní společnost.
První prototyp automobilu Suzuki proto spatřil světlo světa již v roce 1937. Na získané know- how společnost navázala v poválečném období. K původně stěžejní výrobě tkalcovských stavů Suzuki postupně přidalo další aktivity: výrobu motocyklů, osobních, terénních a nákladních automobilů, lodních motorů, terénních čtyřkolek ATV, sněžných skútrů a dalších produktů.
Prototypy dopravních prostředků vyvíjela již před druhou světovou válkou, než japonská vláda přikázala výrobní a vývojové kapacity nasměrovat pro potřeby armády.
Značka Suzuki byla založena v japonském městě Hamamatsu, kde sídlí až do dnes.
V roce 1952 uvedla na trh jednoduchý bicykl Power Free s dvoutaktním spalovacím motorem, o rok později se přidal první motocykl Diamond Free, následovaný čtyřtaktním motocyklem Colleda.
V tomto období se změnil název společnosti na Suzuki Motor Corporation, bylo představeno logo ve tvaru stylizovaného písmene S a Michio Suzuki předal vedení společnosti svému synovi Shunzo Suzukimu.
A v roce 1955 se portfolio rozšířilo o osobní automobil Suzulight. Společnost navíc představila také 4taktní motocykl ColledaCOX 125cc.
Vedení společnosti přebírá Shunzo Suzuki, který stojí za revolučním kolem s motorem. Přišel na to tak, že když na kole přejížděl proti větru most přes řeku Tenryu, most Kaketsuka. Okamžitě se pustil do jeho vývoje a v roce 1951 vyrobil motocykl s názvem Power Free.
Charakteristické „S“ v logu Suzuki je celosvětově známé ve stejné podobě až do dnes.
Nejvýznamnější událostí této etapy ale bylo představení prvního modelu s pohonem všech kol v roce 1970. Tím byla založena tradice, která dává Suzuki významnou výhodu proti konkurenci: jako jediná značka na českém trhu dnes nabízí 4x4 ve všech svých modelových řadách.
Debutuje Jimny 360 ccm, 2-taktní mini 4x4 minivozidlo (řada LJ).
Jitsujiro Suzuki je jmenován prezidentem a Shunzo Suzuki je jmenován předsedou společnosti.
Společnost Suzuki vstupuje do oblasti lékařského vybavení uvedením motorového invalidního vozíku Suzuki Motor Chair Z600. Zároveň byl ve stejném roce představen také první japonský (sériový) motocykl s rotačním motorem na světě.
Suzuki zahajuje svoji první výrobu zámořských automobilů montáží vozu Jimny LJ50 4x4 v Pákistánu.
Osamu Suzuki je jmenován prezidentem a Jitsujiro Suzuki je jmenován předsedou.
Společnost představuje své první 2taktní mini vozidlo AltoAlto 550cc. Ve stejném roce proběhla také premiéra 2 a 4taktní mini vozidla Fronte 550cc.
Suzuki a indická národní společnost Maruti Udyog Ltd. podepisují základní dohodu o společné výrobě vozů Suzuki. V tomto roce zaznamenala značka hned několik novinek. Například představení Mighty Boy 550cc, 4taktního mini užitkového vozidla nebo debut CultusCultus (Swift/Forsa/SA310) 1,0 litrový osobního vozu.
Stálicí v nabídce je také hatchback Swift vyráběný nepřetržitě od roku 1983. Jen v posledních třech generacích se celosvětově od roku 2005 prodalo téměř 6 milionů kusů.
Suzuki vždy sledovalo trendy a přizpůsobovalo se novým potřebám svých zákazníků. Díky tomu v roce 1988 vznikl další přelomový vůz – Vitara. Lehký, kompaktní a cenově dostupný vůz s pohonem 4x4 stál u zrodu oblíbené kategorie SUV. Vitara je jedním z nejdůležitějších modelů Suzuki dodnes, každá ze čtyř dosud představených generací reagovala na vývoj trhu. Díky tomu patří Vitara mezi nejžádanější vozy s pohonem 4x4 i nejprodávanější kompaktní SUV.
Suzuki podniká svůj první krok do východní Evropy, a to podpisem smlouvy o společném podniku na výrobu automobilů v Maďarsku. Ve stejném roce podepisuje i kontrakt na výrobu aut v Maďarsku. Založena je tak společnost Magyar Suzuki Corporation.
Na český trh vstoupila značka Suzuki ještě za existence Československa, v roce 1992. Suzuki nejprve zastupoval nezávislý importér, v roce 1997 vznikla společnost Suzuki Motor Czech, jejímiž podílníky byly sama automobilka a japonská obchodní korporace Itochu. Od roku 2014 spadají obchodní aktivity pod Magyar Suzuki Corporation.
V tomto roce proběhla premiéra minivozu Wagon R. Jeho unikátní koncept minivagonu z něj udělal velký hit.I díky tomu Wagon R získává prestižní ocenění 1993–1994 RJC New Car of the Year.
Na přelomu tisíciletí představuje Suzuki do dnes oblíbený Suzuki Ignis. Ignis je jediným mini-SUV na trhu, a díky tomu se u zákazníků těší mimořádné oblibě již v několikáté generaci.
Dalším přelomovým modelem je Suzuki SX4, bezkonkurenční crossover poprvé představený v roce 2006. Právě model SX4 založil kategorii kompaktních vozů s vyšší stavbou karoserie a volitelným pohonem všech kol, která se těší stále rostoucí oblibě a podobných modelů na trhu neustále přibývá.
V tomto roce přichází na scénu dnes už vlajková loď značky, a to SUV Suzuki Vitara, která se začíná vyrábět v továrně v Maďarsku.
V roce 2016 debutuje hned několik modelů Suzuki – Ignis a Baleno. Suzuki Swift, který se těší velké oblibě celosvětově dosahuje pěti milionů prodaných kusů. Ve stejném roce Suzuki podepisuje smlouvu o partnerství se společností HAKUTO, týmem pro průzkum Měsíce. V neposlední řadě uzavírá také dohodu o kapitálové alianci se značkou Toyota.
Současnost a budoucnost patří elektrifikaci. Suzuki je průkopníkem chytře navrženého mild-hybridního pohonu, který spojuje nejmodernější spalovací motory s kompaktním pomocným elektrickým pohonem. Díky pomoci elektromotoru dosahuje mild-hybrid mimořádně nízké spotřeby paliva bez kompromisů v praktické využitelnosti a bez jakýchkoliv nároků na řidiče. Dnes je na evropských trzích hybridní pohon sériovou výbavou všech modelů s motory 1,2 DualJet a 1,4 BoosterJet.
V roce 2020 oslavila značka také úctyhodné jubileum a to 100 let od svého založení. Zajímavým faktem je, že první generace Jimnyho byla vybrán jako historický vůz v japonské automobilové síni slávy 2020 (JAHFA).