Suzuki

Suzuki ve světě - Asie

Vycestujte s námi do zemí, kde se značce Suzuki neobyčejně daří.

Poznejte, které modely Suzuki jsou v různých částech světa nejprodávanější a kde značka Suzuki vyniká nad ostatními. Zveme Vás na cestu kolem světa, při níž usedneme za volant nám dobře známých modelů, ale i těch exotických, které málokterý Evropan zná. Jedete s námi?

Asie
 

Indie

Každý druhý vyrobený automobil Suzuki na světě putuje do Indie, kde tržní podíl v celkovém objemu prodaných osobních aut dosahuje úctyhodných 50 %. Tomu odpovídá i neuvěřitelný počet autorizovaných showroomů Suzuki 3500. Nejprodávanějším modelem značky je Suzuki Dzire, což je v podstatě Swift v provedení sedan. Oblibu modelu Swift na tomto trhu dokládá hattrick v anketě auta roku, ve které se Suzuki Swift stal dokonce 3x vítězem (v letech 2006, 2012, 2019). Pro rok 2020 se tímto titulem pyšní model Vitara Brezza. Na území tohoto státu se také nachází dvě velké továrny na výrobu automobilů Suzuki.

 

Myanmar (Barma)

I v Myanmaru nebo chcete-li v Barmě se Suzuki neobyčejně daří – ovládá zde více než polovinu trhu s novými vozidly. Suzuki zde zaznamenává úspěch již několikátým rokem po sobě. V roce 2017 činil tržní podíl 41,3 %, v roce 2018 57,1 % a v roce minulém dokonce 60,3 %.

Rok 2018 byl pro Suzuki obzvlášť úspěšný. Suzuki tento rok obsadilo první čtyři místa nejprodávanějších automobilů v zemi. Nejoblíbenějším modelem byl Suzuki Ciaz. Na druhém místě skončila Suzuki Ertiga, která rok předtím byla na místě prvním. Suzuki Super Carry, který byl vítězem hned tři roky po sobě od roku 2014 do 2016, skončil na místě třetím. Suzuki Swift, který byl tento rok novinkou v zemi, se stal čtvrtým nejprodávanějším automobilem v zemi.

Dceřiná společnost Suzuki Motor Corporation postavila v této zemi nový závod. Ten začal fungovat již koncem roku 2021. Suzuki zde má mimo jiné velmi dlouhou historii, která začala již v roce 1998 založením společného podniku a zahájením místní výroby motocyklů a automobilů. V současné době jsou zde dva závody, které vyrábějí modely Carry, Ciaz, Ertiga a Swift.

 

Pákistán

V Pákistánu je Suzuki nadmíru oblíbenou značkou. V roce 2019 zde dosáhla neuvěřitelného 70% podílu na trhu s automobily, což značku s velkým odstupem řadí na první místo a znamená také nejvyšší podíl na trhu ze všech prodaných vozů v minulém roce, tj. 83 638 aut.

Nejprodávanějším modelem Suzuki je zde Suzuki Alto, jehož podíl na celkovém prodeji značky v minulém roce činil 14,35 %. Prodalo se ho 23 658 kusů, Alto následoval rodinný vůz Ertiga s 21 079 kusy a Suzuki Cultus s 18 615 prodaných kusů.

Suzuki v žebříčku nejprodávanějších aut roku 2019 obsadilo hned několik předních příček. Suzuki Alto se umístilo na 3. místě, Wagon R skončil na 4. místě, Cultus na 5. místě následovaly ho pro našince neznámé modely Suzuki Ravi a Bolan. Suzuki Swift obsadil 10. místo.

Podobně dominantní postavení mělo Suzuki v této zemi i v roce 2018, kdy dosáhlo 51% podílu na trhu. V minulém roce si tedy oproti předešlému polepšila o úctyhodných 19 %. Suzuki Cultus zaujímal v tomto roce 8 % podílu na trhu, Suzuki Alto (Mehran) 7 %. Populární byly také Suzuki Wagon R (4 %) a Suzuki Swift (2 %). Suzuki se v této zemi také pyšní velmi hustou sítí dealerství. Nachází se zde více než 165 dealerství v 97 různých městech.

 

Japonsko

V Japonsku patří značka Suzuki k tzv. velké trojce nejoblíbenějších automobilek v zemi. To je vzhledem k velké konkurenci ostatních domácích značek skvělý výsledek. V roce 2019, stejně jako v roce předchozím zaujímala třetí nejvyšší tržní podíl. V roce letošním se Suzuki dostala dokonce na druhé místo v žebříčku nejprodávanějších značek v dané zemi.

Mimořádné oblibě se zde těší tzv. mini auta. Suzuki se zde zaměřuje na výrobu právě těchto vozů. Od roku 2018 se nachází na druhém místě v žebříčku oblíbenosti v kategorii miniaut (kei), což v roce 2019 činilo 33,3 % tržního podílu. Jeden z nejúspěšnějších roků poslední doby byl pro Suzuki rok 2017, kdy měla značka hned čtyři své modely v top desítce nejprodávanějších automobilů – Suzuki Wagon R na pátém místě, Suzuki Spacia na šestém, Suzuki Alto na osmém a Suzuki Hustler na desátém místě. V TOP10 letošního roku se zatím drží oblíbená Suzuki Spacia na druhém místě. V Japonsku najdete hned pět továren Suzuki.

 

Filipíny

Filipíny jsou další asijskou zemí, kde se značce Suzuki velmi daří. Pokud by Vám někdo jmenoval modely, které Suzuki v této zemi prodává, dost pravděpodobně byste vůbec netušili, že se jedná právě o naši značku. Modely jako Ciaz, Super Carry, S-Presso, XL7, APV, Dzire nebo Ertiga jsou pro Evropana zapovězené. V tamní nabídce najdete ovšem i všechny u nás prodávané modely s výjimkou S-Crosse.

Nejoblíbenější je rodinný vůz Ertiga, který dominuje v žebříčku prodejů automobilů Suzuki s podílem 34 %. Suzuki je v této zemi známá především díky motocyklům, které se vyrábí ve zdejší továrně. Mezi automobily však patří mezi TOP 5 nejprodávanějších značek v zemi a svoji pozici neustále posiluje. V roce 2019 navíc vybojovala Suzuki s modelem Jimny historický úspěch, a to titul Auto roku.

 

Indonésie

Na největším automobilovém trhu v jihovýchodní Asii, kterým se Indonésie se v roce 2019 značka Suzuki umístila na pátém místě v celkových prodejích a zaznamenala 11,1% podíl na trhu.

Automobilový výkon Suzuki byl výrazně podpořen prodejem pick-upu New Carry s 56,8% podílem mezi modely Suzuki. Suzuki Carry se v minulém roce umístil na šestém místě v žebříčku nejprodávanějších aut. Oproti roku 2018 si oblíbený pracant Suzuki Carry polepšil o 47,9 % a slaví zde letos již 41. prodejní sezónu. Minulý rok byla představena již dvanáctá generace tohoto modelu.

Velké oblibě se zde těší také rodinný vůz Suzuki Ertiga, která byla v roce 2015 šestým nejprodávanějším vozem v zemi, následovaná modelem Suzuki Carry. V roce 2019 Suzuki představila pro tento trh Ertigu GT, sportovní verzi tohoto úspěšného MPV.

Suzuki má v této zemi dokonce tři továrny (tu poslední otevřela v roce 2015) a exportuje odsud vozy do 52 zemí. Vyrábí se zde mimo jiné zmiňovaná Suzuki Ertiga – jeden z nejoblíbenějších modelů v dané části světa.

 

Thajsko

Thajsko je na regionální úrovni jedním z největších výrobců automobilů v jihovýchodní Asii. Nachází se zde dokonce 23 automobilek. Jednou z nich je právě Suzuki. Působí zde od roku 1967, přičemž vyrábí výhradně motocykly. V roce 2012 k ní přibyla ještě druhá, která vyrábí ekologické automobily.

Značka Suzuki se zde pravidelně umisťuje v první desítce automobilových značek s nejvyšším podílem prodeje na místním trhu. Zejména pak u osobních automobilů, kde se minulý rok dostala na čtvrté místo. Velké oblibě se v zemi těší model Swift a svou vysokou popularitu na trhu si stále drží. Swift zde v roce 2019 získal první místo v soutěži Auto roku v kategorii BEST HATCHBACK UNDER 1,300 cc.

V roce 2018 byla v zemi představena speciální edice Suzuki Swift eco car. Stejně tak jako evropská unie i tato země jde cestou ekologičtější jízdy, a tak jsou i zde automobilky tlačeny snižovat emise svých vozů. Suzuki toho chce docílit právě speciální edicí Swift, jež přebírá požadavky Eco Car Phase II, které jsou ještě přísnější z hlediska spotřeby paliva a úrovní emisí. Suzuki si tak díky novému modelu Swift do značné míry zajistila svoji popularitu na zdejším trhu s ekologickými vozy.

Speciální edice Suzuki Swift bylo ve stejném roce prodáno více než 8 000 kusů, čímž získal Swift 13,6 % podílu na trhu.

Minulý rok zde byl představen také unikátní koncept Suzuki Swift Extreme, který jsme Vám mimo jiné ukazovali i na našem Instagramu. Koncept Swift Extreme dostává řadu vnějších změn počínaje přepracovanou přední částí, která se skládá z menší mřížky a sportovnějšího nárazníku obklopeného vzduchovými zábranami.

 

Srílanka

Na Srí Lance v posledních letech postavení značky Suzuki roste. Nejprodávanějším autem za rok 2019 bylo Suzuki Alto s tržním podílem 50 %. V roce 2020 se v celkovém žebříčku umístilo na třetím místě. Ve stejném roce se v Top 10 nejprodávanějších vozů umístily ještě dva modely Suzuki. V Evropě naprosto neznámý, ale na Srí Lance velmi oblíbený Suzuki Stingray se umístil na místě šestém a Suzuki WagonR na osmém místě.

 

Izrael

V Izraeli byla v roce 2019 Suzuki šestou nejprodávanější značkou. Největší zájem je o SUV Vitara a na rozdíl od Evropy se zde model Vitara prodává i nadále také s motorem 1.0 BoosterJet. V roce 2021 byla Suzuki osmá nejlépe prodávanou značkou roku.

 

Katar

Katar je zemí, kde se značce Suzuki daří v rámci regionu Blízkého východu nejvíce. Patří zde totiž mezi nejoblíbenější automobilové značky vůbec. Nicméně zásadní úspěch značky pravděpodobně ovlivnilo zejména konání mistrovství světa ve fotbale v roce 2022. Tento rok značka zaznamenala nejvýraznější nárůst prodejů a tržního podílu za poslední roky.

V roce 2022 zde zaujímala Suzuki 30% tržního podílu a prodeje značky se v tomto roce zvedly o úctyhodných 160%. Odhaduje se, že jednotkový podíl prodaných vozů se bude do konce roku pohybovat okolo 40%. Nejlépe se v zemi daří modelům Suzuki Swift Dzire (+775.9%), Ciaz (+302.2%).

Rok 2022 byl pro Suzuki v Kataru skutečně zásadní. V roce 2021 si značka polepšila od předchozího roku o 14%. V roce 2020 o pouhých 8% s vedoucím modelem Suzuki Jimny, který byl v tomto roce na devatenáctém místě v rámci prodejů modelů.