Předkolizní bezpečnostní systém (PCS – Pre-Collision System)
PCS pomáhá předcházet nehodám: pomocí milimetrového
radaru a monokulární kamery pod čelním sklem
sleduje nejen automobily, motocykly a ostatní dopravní
prostředky, ale i chodce a cyklisty, kteří se nacházejí
ve směru jízdy. Systém dále zahrnuje funkce varování,
brzdového asistenta a nouzového asistenta řízení (Emergency
Steering Assist), který pomáhá udržet vůz v jízdním
pruhu a současně se vyhnout překážce.
Asistent pro udržení v jízdním pruhu (LTA – Lane Tracing Assist)
Kdykoliv hrozí neúmyslné opuštění jízdního pruhu,
LTA jemným zásahem do řízení částečně pomáhá
udržet vůz uprostřed jízdního pruhu a předcházet
úplnému vyjetí z pruhu. Součástí LTA jsou funkce jako
upozornění na opuštění jízdního pruhu se zásahy
do řízení, rozpoznávání únavy řidiče a centrování
do jízdního pruhu. Když je LTA aktivní, funguje u něj
systém nouzového zastavení (EDSS – Emergency Driving
Stop System). Pokud po určitý časový úsek řidič nijak
neovládá volant ani pedály, systém řidiče nejprve varuje
a následně vůz automaticky zpomalí až do úplného
zastavení. Při zpomalování se spustí varovná světla,
která upozorní ostatní řidiče na mimořádnou situaci.
Systém rozpoznávání dopravních značek (RSA – Road Sign Assist)
RSA pomocí kamery sleduje dopravní značky a jejich
symboly zobrazuje na multiinformačním displeji pro
případ, že byste značku přehlédli nebo zapomněli její
obsah. Systém rozpozná rychlostní omezení, zákaz
průjezdu, obytnou zónu a její konec a další dopravní
značky používané v Evropě.
Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go
(DRCC – Dynamic Radar Cruise Control)
DRCC je navržen pro automatické udržování nastavené rychlosti v situacích, kdy je cesta vpředu
volná. Pokud se v jízdním pruhu objeví jiné vozidlo, plynule zpomalí na jeho rychlost a udržuje
bezpečný odstup. Vpředu jedoucí vozidlo umí následovat až do úplného zastavení a také se za ním
znovu rozjet, přičemž stále udržuje bezpečný odstup.
Systém sledování mrtvého úhlu (BSM – Blind Spot Monitor)
BSM sleduje ostatní vozy v mrtvém úhlu na obou stranách
a tím usnadňuje jízdu v pruzích. Pokud se v mrtvém úhlu
nachází nebo do něj právě vjíždí jiné vozidlo, ve zpětném
zrcátku na příslušné straně se rozsvítí varovná kontrolka.
Asistent bezpečného vystupování z vozu (SEA – Safe Exit
Assist) využívá stejnou technologii k varování cestujících,
když není bezpečné otevřít dveře nebo vystoupit z vozidla.
Systém sledování pohybu za vozem
(RCTA – Rear Crossing Traffic Alert)
RCTA pomáhá předcházet nehodám při vyjíždění z parkovacího místa. Když se v nepřehledné
situaci z boku blíží jiné vozidlo, systém na jeho přítomnost upozorní zvukovým signálem a rozblikáním
kontrolky v zrcátku na příslušné straně.
Automatické přepínání dálkových světel
(AHB – Automatic High-Beam)
AHB podle provozních podmínek a intenzity světla v okolí automaticky přepíná mezi potkávacími
a dálkovými světly. Odpadá tak nepohodlné ruční přepínání světel i riziko oslnění ostatních řidičů.
Asistent řízení vozu v zatáčce (ACA – Active Cornering Assist)
Tato funkce v ostrých zatáčkách přibrzďuje vnitřní kola, aby pomohla předcházet
nedotáčivosti. Výsledkem je plynulejší změna směru, která se co nejvíc podobá Vašim
představám a pomáhá Vám mít vůz plně pod kontrolou.
Upozornění: Schopnost monokulární kamery a radaru s milimetrovými vlnami rozpoznat překážky, jízdní pruhy a dopravní značky má svá určitá omezení. V závislosti na povrchu vozovky nebo na počasí nemusí správně
fungovat. Nespoléhejte se pouze na tento systém a vždy dodržujte pravidla bezpečné jízdy.