Suzuki

Pohon všech kol Suzuki

4x4 AllGrip

Systém pohonu 4×4 AllGrip pracuje v součinnosti s dalšími technologiemi podvozku, abyste měli nad vozidlem v každé situaci plnou kontrolu a současně si jízdu maximálně užili.

4x4 E-Four

Elektrický pohon všech kol E-Four využívá elektromotor pohánějící samostatně zadní kola. Do akce se zapojuje podle situace tak, aby zlepšil ovladatelnost a trakci.

Pohon všech kol AllGrip, optimální řešení pro každého

Suzuki posunulo svou proslulou technologii pohonu všech kol na novou úroveň, která optimalizuje stabilitu za nejrůznějších silničních i povětrnostních podmínek. Systém pohonu 4×4 AllGrip pracuje v součinnosti s dalšími technologiemi podvozku, abyste měli nad vozidlem v každé situaci plnou kontrolu a současně si jízdu maximálně užili.

Systém pohonu všech kol AllGrip vychází z desetiletí zkušeností. První vůz 4x4 jsme vyvinuli již v roce 1970 a od té doby techniku pohonu všech kol neustále inovujeme. Pro různé typy aut jsou vhodná různá řešení, proto existují hned tři druhy pohonu AllGrip, které jsou navržené pro maximální využitelnost v náročných povětrnostních podmínkách, na silnici nebo v terénu.

Ať už potřebujete malé auto na horské silničky, prostorný rodinný vůz, stylové SUV, či skutečný off-road, u Suzuki si vždy vyberete. Suzuki má řešení 4x4 pro každého a každou provozní situaci. I díky tomu má pohon 4x4 více než 50 % Suzuki prodaných na českém trhu.

4x4
AllGrip

AllGrip AUTO (modely Ignis a Swift)

Kompaktní a úsporné řešení pohonu 4x4, které posouvá možnosti malých aut na novou úroveň

Základem systému AllGrip AUTO je viskózní spojka, která v případě nutnosti automaticky plynule připojí zadní kola. Výhodou systému AllGrip AUTO jsou jeho kompaktní rozměry a nízká hmotnost. S těmito vlastnostmi je ideálním řešením pro menší modely, u nichž rozšiřuje možnosti využití v nejrůznějších podmínkách s minimálním dopadem na spotřebu paliva nebo jízdní výkony. Pro ještě všestrannější využití je u modelu Ignis systém AllGrip AUTO doplněný o asistent sjíždění svahu a stabilizační systém Grip Control pro plynulý rozjezd na kluzkém povrchu.

Stabilizační systém (Grip Control)

Tato funkce slouží k plynulému rozjezdu na kluzkém povrchu, sněhu nebo v blátě. Kolo, které se protáčí, je přibrzděno automatickým zásahem ESP, který vynutí přesun hnací síly na ta kola, jež mohou vůz pohánět vpřed. Současně se systémem Grip Control zasahuje i pokročilá kontrola trakce, která reguluje sílu motoru.

Pouze pro modely AllGrip.

AllGrip SELECT (modely Vitara a S-Cross)

Technologie AllGrip svým zdokonalením poskytuje více zábavy a hlavně jistotu v nejnáročnějších terénních podmínkách

Čtyři řidičem volitelné režimy

Sofistikovaný elektronicky řízený pohon všech kol AllGrip SELECT Vám dává možnost přepínat mezi čtyřmi jízdními režimy (Auto, Sport, Snow, Lock). Pomocí jednoduchého ovladače na středové konzole, který kombinuje volbu otáčením a stiskem, můžete v okamžiku změnit nastavení vozu tak, jak potřebujete.

Režim Auto

Ideální kompromis pro každodenní použití je zaměřený především na snížení spotřeby paliva a zvýšení bezpečnosti. Pokročilá řídicí elektronika sleduje mnoho provozních parametrů a na jejich základě preventivně připojuje zadní kola tak, aby se předešlo protočení těch předních a zlepšila se ovladatelnost v mezních situacích.

Režim Sport

Výraznější přenos hnací síly na zadní kola v zatáčkách zlepšuje ovladatelnost vozu při dynamické jízdě. Společně s častějším připojováním zadních kol se také zostří reakce na sešlápnutí plynového pedálu. V režimu Sport tak z Vašeho vozu snadno dostanete maximum výkonu i ovladatelnosti v zatáčkách.

Režim Lock

Při jízdě nízkou rychlostí v nejnáročnějších podmínkách lze zvolit režim Lock, který zajistí stálé pohánění všech čtyř kol hned při rozjezdu. Hodí se zejména pro vyproštění ze sněhu, bláta nebo písku, stejně jako v členitém terénu. ESP®* a další elektronické systémy jsou nastaveny tak, aby pomáhaly při rozjezdu a jízdě nízkou rychlostí. V rychlostech nad 60 km/h se režim Lock automaticky přepne do režimu Snow.

Režim Snow

Optimální řešení pro jízdu na sněhu, ale i na nezpevněném nebo na kluzkém povrchu. Zlepšuje trakci při zrychlování a stabilizuje vůz v obtížných provozních podmínkách. Činnost všech elektronických funkcí ovlivňujících chování vozu, jako je protiblokovací systém ABS nebo stabilizační program ESP®*, se upraví tak, aby neomezovala využitelnost vozu v obtížnějších provozních podmínkách.

* ESP® je registrovaná ochranná známka Daimler AG.

AllGrip PRO (model Jimny)

Pohon všech kol 4×4 s přídavnou redukční převodovkou

Systém AllGrip PRO umožňuje podle konkrétní situace, od jízdy na vozovce po terén, jednoduše zvolit způsob fungování pohonu všech kol. Režim 4L je stálý pohon všech kol s redukčním převodem a je určen do nejnáročnějších podmínek. Poskytuje maximální trakci a největší sílu na kolech. Do lehčího terénu a pro jízdu vyšší rychlostí je vhodný režim 4H – přední a zadní kola jsou roztáčena vyšší rychlostí a redukční převod není aktivní. Na zpevněné cesty je určen režim 2H (pohon zadních kol) snižující spotřebu i hluk.

4x4
E-Four

E-Four 4x4 (model Across)

Vyvážené jízdní vlastnosti se systémem AIM

Elektrický pohon všech kol E-Four využívá elektromotor pohánějící samostatně zadní kola. Do akce se zapojuje podle situace tak, aby zlepšil ovladatelnost a trakci. Práci pohonu můžete ovlivnit volbou jízdního režimu.

Trail Mode

Pro jízdu na povrchu s horší trakcí, například po zasněžené silnici nebo rozbahněné cestě, slouží režim Trail Mode. Cílenými zásahy brzd zamezuje prokluzu kol, která by se mohla protáčet, a přenáší hnací sílu motorů na kola s lepší trakcí. Trail Mode upravuje také reakce na plynový pedál a řazení převodovky, aby jízda v náročných podmínkách byla co nejsnadnější.

Vyvážené jízdní vlastnosti

Pohon všech kol předchází nedotáčivosti v zatáčkách. Across v nejrůznějších podmínkách věrně poslouchá Vaše požadavky.

AWD Integrated Management (AIM)

Systém AIM upravuje pohon všech kol (4×4), který reguluje zapojení obou trakčních elektromotorů, spalovacího motoru, reakce na plynový pedál a chování převodovky v zájmu dosažení co nejlepší ovladatelnosti. Pomocí ovladače Drive Mode Select si nastavíte jednu ze tří možností: NORMAL, ECO a SPORT.